به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین

خواب زمستانی دولت و مردمی در مرداب تورم افسارگسیخته

سرگرم شدن مردم در انتخابات اسفند ماه، دولت را در خواب زمستانی عمیق فرو برد و هیاهوهای ناشی از شور و نشاط سیاسی، هنوز هم نتوانست دولت را از خواب بیدار نماید و شاید خود را بخواب زده است که بیدار کردنش بسیار سخت و طاقت فرساست.

دولت مردمی که از ماهها قبل سرگرم تدارک برگزاری انتخابات بود و تمام توان خود را برای برگزاری انتخابات با میزان مشارکت بالا بکار گرفته بود، متاسفانه در این میدان یک جانبه نگری کرد و به طور کامل نگاه کشور و همه ارکان را به سمت و سوی انتخابات اسفند واداشت و از اصل مهم “مردم، رسیدگی، درمان و تسکین اقتصادی و معیشتی” غافل شد.

و شاید بهترین زمان را برای خواب زمستانی خود منظور کرد تا در این آشفته بازار سیاسی، دلالان اقتصادی حسابی فربه بشوند تا توان دارند برای چپاول و دست اندازی به اندک درآمد ریالی مردم را با افزایش بی حساب و کتاب کالاهای اساسی و خدمات اجتماعی به یغما ببرند و صد شکر که اصلاً دولت علاقه ای به به مهار آن نداشته و ندارد و در جاهایی هم به بازاریان اعلام عجز می‌کند که دولت ناتوان است شما کمک کنید بازار مهار شود.

آقای رئیس جمهور!

دیگر بعد از این همه مشارکت گسترده مردم بزرگ ایران عزیز در انتخابات، راهپیمایی ۲۲ بهمن، اعیاد شعبانیه، اربعین حسینی و … در طول سال جاری وقت آن نرسیده که دولت یک تکانی به خودش دهد و عرض اندامی کند و جلوی این بازار آشفته و افسارگسیخته را بگیرد!

گزارش‌های بی اساس و پایه مدیران اقتصادی دولت سیزدهم، دولت را از برنامه ریزی های زیر ساختی در بخش اقتصاد دور کرده است و تا جاییکه سکه با رشدی صعودی به ۳۷ میلیون تومان و دلار به ۶۵ هزار تومان هم رسیده است.

این بی تدبیری اقتصادی در سفره های مردم بیشتر رخ نمایان می‌کند و در آستانه سال نو و ماه رمضان مردم را به خرید حداقلی نیازهای اساسی سفره های خانوارها ناتوان کرده است.

صنعت لبنیات بی صاحب و گزیران از قانون و نظارت، افزایش قیمت، کاهش کیفیت و کمی حجم و وزن!

صنعت مرغ و تخم مرغ، گوشت و … اصلا توجهی به درآمدهای مردم ندارند دلاری افزایش پیدا می‌کند!

صدا و سیما هم اجازه انتقاد از دولت را ندارد و گویی متون مجریان و گویندگان را دولتی ها می‌نویسند تا همان خوانده شود!

مجلس هم که صدای مردم و مطالبه گر نیست!

فقط دنبال لابی گریهای سیاسی برای اینکه آینده ریاست از آن کدام جبهه و جریان باشد سرگرم است و اگر صدایی از نمایندگان بلند شود یقینا در تایید صلاحیت آینده رد صلاحیت می‌شود

حال دولت سیزدهم !
این مردم سزاوار این همه بی‌توجهی می باشند!

آیا تا زانو در آب رفتن رئیس دولت در سرکشی از مناطق آسیب دیده از سیل سیستان و در جمع مردم کرمان بودن و مانورهای رسانه ای اینچنینی از آلام و درد پنهان اقتصادی مردم را می کاهد و سفره ها را پر می‌کند؟

آیا ثمره و نتیجه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، راهپیمایی ۲۲بهمن و .. “خواب زمستانی دولت از نظارت بر بازار آشفته شب عیدی و ماه رمضانی است”؟

حال بجای تصویب قانون صیانت و حجاب و جرایم نقدی که بر بیشتر به فکر پر کردن خزانه دولت می باشید!

بهتر و شایسته تر نبود اندکی از توان قانونی و نظارتی خود برای ترمیم سفره های مردم در شب عید و ماه رمضان صرف می‌کردید؟

آقای رئیس جمهور!

کشور را تبدیل به یک سازمان فراگیر امدادی چون “کمیته امداد” کردید، همه مردم را نیازمند واقعی به لقمه ای نان آنهم به قیمت عمر شده است!

و هر جا می‌بینید تابلوی سردرب انجمن، صندوق خیریه و … که زیبنده مردم ایران با این همه مواهب الهی در منابع زیر زمینی “نفت، گاز، طلا و‌ …” نمی باشد.

بهتر نیست دست و صورتی را آبی زنید و از خواب زمستانی بیدار شوید و تکونی بخورید و فکری برای این آشفتگی بازار و خدمات اجتماعی چون کرایه های خودروهای خدمات عمومی درون و برون شهری بکنید؟؟؟

بهتر نیست مدیران اقتصادی چند وقتی از گزارش‌های بی اساس و پایه و نمودارهای هدایت شده برای خشنود سازی مدیران مافوق دم بر نزنند و اجازه بدهند آقای رئیس جمهور و وزرا یکبار هم در بازار گردش کنند و عمق فاجعه بی سامانی بازار را بازدید کنند؟

آقای رئیس جمهور!

سیل بهانه ای است در سیستان، کل کشور را سیل ویرانگر بی تدبیری و ناکارآمدی مدیریت اقتصادی فرا گرفته است که تخریبی بیش از کویر سیستان به سفره های خالی مردم دارد و در شب عید و ماه رمضان “اشک شرم نان آوران و سرپرستان سیلی مخرب تر از سیل سیستان” خواهد بود.

اگر دولت مردمی هستید گامی بردارید و اقدام و عملی …‌ که نشان از تحقق فرمان رهبری در شعار سال “مهار تورم” باشد.

علی به برکت الله …..

به قلم عبدالرسول جوادی بالاجاده

پایان پیام./

5/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات