تحلیل ارز دیجیتال در هفته ای که گذشت؛

سقوط FTX بازار را متاثر ساخت

سقوط یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال به نام FTX می تواند منجر به تسریع اخراج بخش کریپتو از بازار شود؛ در حالی که تأثیر کامل سقوط FTX هنوز آشکار است، برخی قبلاً در مورد افزایش اخراج‌ها در «ماه‌های آینده» هشدار داده‌اند.

سقوط یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال به نام FTX می تواند منجر به تسریع اخراج بخش کریپتو از بازار شود؛ در حالی که تأثیر کامل سقوط FTX هنوز آشکار است، برخی قبلاً در مورد افزایش اخراج‌ها در «ماه‌های آینده» هشدار داده‌اند. در این باره متخصصان هشدار می دهند که سقوط صرافی کریپتو FTX و سرایت احتمالی ناشی از آن می تواند منجر به تسریع اخراج شرکت های رمزنگاری در ماه های آینده شود.
به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین، گزارش ۱۴ نوامبر از پلتفرم جمع‌آوری داده‌های رمزنگاری CoinGecko نشان می‌دهد که تا ۱۳ نوامبر، مجموعه کریپتو در سال ۲۰۲۲ تاکنون ۴۶۹۵ کارمند را اخراج کرده است که ۴ درصد کاهش کارکنان را در تمام «استارت‌آپ‌های فناوری» ایالات متحده شامل می شود. با این حال، خبرنگاران هشدار می‌دهند که سقوط ارزهای دیجیتال ممکن است در ماه‌های آینده افزایش یابد، زمانی که «تاثیر کامل» سقوط ناگهانی FTX اعمال شود:
با فروپاشی FTX از ۲ نوامبر و تأثیر کامل آن بر فضای رمزارزها هنوز در حال آشکار شدن است، ممکن است در ماه‌های آینده سقوط بیشتری در حوزه ارزهای دیجیتال رخ دهد. نیل داندون، بنیانگذار CryptoRecruit، استدلال می‌کند که اگرچه رویدادهای FTX باعث برخی اخراج‌ها می‌شود، اما روند گسترده‌تری را که استخدام کریپتو از قیمت‌های کریپتو پیروی می‌کند، تغییر نداده است. اخراج‌ها به‌طور مؤثری از همان روند قیمت‌های کریپتو پیروی می‌کنند. FTX آن روند گسترده تر را تغییر نداده است، اگرچه یک رویداد غم انگیز است. به همین دلیل اخراج‌هایی وجود خواهد داشت، اما فرصت‌هایی برای پروژه‌های خوب برای جذب استعدادهای خوبی که ما در حال جمع‌آوری هستیم، فراهم می‌کند.
البته کوین گیبسون، موسس شرکت کاریابی Proof of Search، کمتر خوشبین بود و گیبسون گفت که اظهار نظر در مورد چگونگی فروپاشی FTX سخت است زیرا “روزانه در حال تغییر است” اما گفت که تجربه نامزد او “یک حادثه منفرد نخواهد بود.” شرکت‌ها در سراسر بخش کریپتو قبلاً در طول سال به دلیل رکود بازار دستخوش تعدادی اخراج شده‌اند. از جمله جدیدترین تعدیل کارکنان در صنعت می توان به اخراج ۱۰۰۰ کارمند پردازشگر پرداخت Stripe، کاهش ۲۲ درصدی Dapper Lab توسعه دهنده بلاک چین Flow و اخراج ۱۰ درصدی شرکت Digital Currency Group توسط شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر اشاره کرد. همه اخراج ها از اوایل نوامبر اجرایی شد.

کاهش باز هم بیشتر قیمت ها
همچنین گزارش شده است که شرکت سرمایه گذاری متمرکز بر دارایی های دیجیتال گلکسی دیجیتال چشم به کاهش ۲۰ درصدی قیمت ها در ۱ نوامبر دوخته است. به گفته یاهو فایننس، گفته می شود که این شرکت ۶۰ کارمند دیگر را در ۱۰ نوامبر کاهش داده است. هم چنین آخرین گزارش CoinGecko به دنبال گزارش قبلی در ۴ نوامبر است که شهرهایی را که بیشترین تأثیر را از اخراج ارزهای رمزنگاری شده بررسی می کرد. در صدر این فهرست، سانفرانسیسکو – محل دره سیلیکون، یکی از بزرگترین مراکز فناوری و نوآوری جهان – قرار داشت که پس از آن دبی، نیویورک و سنگاپور قرار داشتند. با این حال ایکل سیلور، مدیر عامل سابق Microstrategy معتقد است که پیامدهای FTX در واقع می‌تواند به نفع بیت‌کوین باشد و باعث رشد بیشتر صنعت کریپتو شود.مایکل سیلور هفته گذشته در گفتگویی با CNBC بیان کرد که تلاطم و نوسانات بازار به نفع بیت‌کوین و گروهی از کوین‌های دیگر بازار خواهد بود. زیرا این واقعه هزاران ارز دیجیتال بی‌ارزش را از بین می‌برد. سیلور همچنین هشدار داد که تحولات اخیر در مورد FTX مطمئناً بررسی نظارتی بیشتری را به بازار جلب خواهد کرد. با این حال، وی افزود که اگر تنظیم‌کننده‌ها در پاسخ به انفجار FTX بیش از حد تهاجمی عمل کنند، به صنعت کریپتو آسیب می‌رسانند.
گفتنی است این شرکت در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار بیت‌کوین به ارزش بیش از ۲.۱ میلیارد دلار با نرخ فعلی در اختیار دارد. بر اساس داده‌های جمع آوری شده توسط Buy Bitcoin Worldwide، میانگین قیمت خرید هر سکه ۳۰,۶۲۳ دلار با هزینه کل ۳.۹۸ میلیارد دلار بوده است. بنابراین، این شرکت در حال حاضر بیش از ۱.۸ میلیارد دلار در سرمایه‌گذاری بیت‌کوین خود زیان داشته است.
در همین حال عملکرد ضعیف بیت‌کوین نیز بر سهام MicroStrategy تأثیر منفی گذاشت. به طوری که در آخرین روز معاملاتی، سهام آن بیش از ۱۹ درصد کاهش یافت. با این حال، سقوط قیمت اخیر بر خوش‌بینی سیلر در مورد ارز دیجیتال پرچمدار بازار رمزارز تأثیری نداشته است. وی در این مصاحبه خاطرنشان کرد: بیت‌کوین برنده خواهد بود، زیرا بیت‌کوین یک کالای دیجیتال است.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات