محیط نظارتی نامشخص بزرگترین نگرانی فعالان رمز ارز

سقوط FTX بیت کوین را به زیر کشید

در حالی که پیامدهای سقوط FTX برای صنعت ادامه دارد، تلاش مدیران و راهبردنویسان کریپتو به منظور وضع مقررات برای ارزهای دیجیتال بیشتر می شود.

در حالی که پیامدهای سقوط FTX برای صنعت ادامه دارد، تلاش مدیران و راهبردنویسان کریپتو به منظور وضع مقررات برای ارزهای دیجیتال بیشتر می شود. روز گذشته، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) تنظیم و نظارت بر رمزارزها را یک “ضرورت مطلق” برای اتحادیه اروپا خواند. این در حالی است که ماکسین واترز، رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده اعلام کرد که قانونگذاران سقوط اخیر FTX را بررسی خواهد کرد. به گزارش فایننشال تایمز، در ۲۸ نوامبر، سینتیا لومیس، سناتور ایالات متحده و حامی ارزهای دیجیتال، سقوط FTX را زنگ خطری برای کنگره توصیف کرد. لومیس طی مصاحبه‌ای در اجلاس دارایی‌های دیجیتال و رمزنگاری فایننشال تایمز گفت که لایحه دو حزبی که او امسال ارائه کرد از سقوط FTX جلوگیری می‌کرد زیرا تنظیم‌کننده‌ها می‌توانند ببینند که آیا یک صرافی «فوراً» به مرز سقوط می‌رسد یا خیر.
در حال حاضر بزرگترین نگرانی سرمایه گذاران نهادی با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، محیط نظارتی نامشخص است. هفته گذشته، خدمات بانکی و مالی JP Morgan در یادداشتی در ۲۴ نوامبر گفت که انتظار دارد در پی سقوط FTX، فوریت بیشتری برای ایجاد یک چارچوب ثابت وجود داشته باشد. طبق گفته این شرکت، مقررات احتمالاً از سیستم مالی سنتی وارد می‌شوند، «در نتیجه باعث همگرایی اکوسیستم رمزنگاری به سمت سیستم مالی سنتی می‌شود».
از بازار خبر می رسد که بیت کوین در مقابل ورشکستگی ها، کاهش حاشیه سود و وارد شدن ضررهای سنگین توسط معامله گران، تسلیم شده است. همه نشانه های تسلیم شدن از سوی فعالان مختلف بازار است.
صدای سقوط می آید
تحلیلگران در حال بررسی داده‌ها هستند تا بفهمند که آیا فروش بیت کوین ادامه خواهد داشت و تشدید خواهد شد یا به کف بازار نزولی رسیده است. هم اکنون ماینرها، دارندگان کوتاه مدت و بلندمدت همگی به طور یکسان در بازار بیت کوین ضرر می کنند. بر اساس تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Glassnode، مقیاس زیان‌های تحقق‌یافته و غیرقابل تحقق در بین دارندگان بیت‌کوین یکی از سنگین‌ترین رویدادهای کاپیتولاسیون در تاریخ BTC است. کاپیتولاسیون همه گروه ها را از افزایش تعداد ورشکستگی ها و کاهش درآمد ماینرها باز می دارد.
گفته می شود که زیان تحقق‌یافته بیت‌کوین چهارمین زیان بزرگ در تاریخ است، این در حالی است که زیان‌های محقق نشده یا انتظاری قابل افزایش به نظر می رسد. ماه نوامبر، ۱۰.۸ میلیارد دلار در ۷ روز، ضرر واقعی برای بیت کوین ثبت کرد. بزرگترین زیان محقق شده ثبت شده در تاریخ بیت کوین در ژوئن ۲۰۲۲ است که ۱۹.۸ میلیارد دلار ثبت شد. چنین زیان هایی نشان می دهد که حجم زیادی از بیت کوین با قیمت های تخفیف دار هم چنان در حال عرضه است.
اتریوم تقاضاها را جذب می کند
انتقال اخیر اتریوم به اجماع اثبات سهام (PoS) همچنین باعث شده که Sazbo نهاد ارشد تحلیل گر حوزه ارز دیجیتال، معتقد باشد که تقاضا برای سهام ETH “به طور تصاعدی رشد خواهد کرد”. شرکت او به داده‌های سایر پروتکل‌های PoS استناد کرد که بین ۵۰ تا ۸۰ درصد دارایی‌ها را در اختیار دارند. این در مقایسه با ۱۲.۵ درصد از کل عرضه ETH که در حال حاضر در قرارداد زنجیره‌ای Beacon سهام دارد، رقمی قابل توجه به نظر می رسد. Sazbo همچنین به کوین تلگراف گفت که این شرکت در حال مذاکره با موسسات مالی سنتی پیشرو است که در حال تهیه محصولات جامع مرتبط با رمزنگاری و بررسی سهام هستند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات