انتظار برای افزایش قیمت ها

عواملی که جهش بیت کوین را رقم می زند

بیت کوین 15 درصد نسبت به بالاترین حد خود در سال 2023 کاهش یافته است، اما دست یابی به نرخ 40000 دلار ممکن است به دلیل وجود چندین عامل مهم، از آنچه فکر می کنید نزدیک تر باشد.

بیت کوین ۱۵ درصد نسبت به بالاترین حد خود در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است، اما دست یابی به نرخ ۴۰۰۰۰ دلار ممکن است به دلیل وجود چندین عامل مهم، از آنچه فکر می کنید نزدیک تر باشد. با سرکوب‌های نظارتی اخیر در مبادلات رمزنگاری کوین‌بیس و بایننس و راهنمایی‌های رو به جلو متعصب فدرال رزرو که فروش آن را تسریع کرده است، از بالاترین قیمت سالانه خود یعنی حدود ۳۱۰۰۰ دلار، تقریباً ۱۵ درصد کاهش یافته است. با این حال، بیت کوین تا به امروز ۶۰ درصد افزایش یافته است و بالاتر از سطح پشتیبانی فنی ۲۵۰۰۰ دلار است. علاوه بر این، یک چرخه گاو نر جدید می تواند به چند دلیل شروع شود.
نصف شدن قیمت بیت کوین، رویدادی از پیش برنامه ریزی شده که هر چهار سال یک بار نرخ عرضه ارز دیجیتال را به نصف کاهش می دهد، در آوریل ۲۰۲۴ است. سه هاوینگ قبلی بیت کوین (۲۰۱۲، ۲۰۱۶، ۲۰۲۰) همگی پیش از افزایش قیمت های عظیم بیت کوین و بالاترین رکوردهای جدید در تاریخ بوده اند. به عنوان مثال، بیت کوین نسبت به نصف شدن قبلی در می ۲۰۲۰، ۲۷۶ درصد افزایش یافته است. به گفته تحلیلگر لارک دیویس، که پیش بینی می کند بیت کوین رکورد بالای ۶۹۰۰۰ دلاری خود را در ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده آزمایش کند، احتمالاً بازار تا نصف شدن در منطقه انباشت خواهد بود. یک تحلیلگر حتی می بیند که قیمت تا آوریل ۲۰۲۴ به ۱۶۰۰۰۰ دلار می رسد.
نوسانات، حجم‌ها و ارزش‌های تحقق‌یافته در پایین‌ترین حد خود در چند سال اخیر قرار دارند و این نشان می‌دهد که بی‌تفاوتی سرمایه‌گذار بیت‌کوین به‌شدت در جریان است. با این حال، در زیر سطح، HODLerها به انباشت آهسته و پیوسته کلاسیک خود ادامه می دهند، با نصف شدن در حال حاضر کمتر از یک سال دیگر. صرافی سابق می‌گوید دوران تجارت کریپتو به عنوان غیر اوراق بهادار به پایان رسیده است. شرکت INX که تحت نظارت SEC است، تنها پنج ارز رمزنگاری شده را در پلتفرم خود فهرست می‌کند و آنها را غیر اوراق بهادار می‌داند. صرافی exINTERVIEW می‌گوید دوران تجارت کریپتو به عنوان غیر اوراق بهادار به پایان رسیده است

تحولات هم سو
در میان شکایت های حقوقی علیه صرافی های مستقر در ایالات متحده مانند Coinbase و Binance.US، مدیر اجرایی یک شرکت دارایی دیجیتال داخلی به پیامدهای قانونی این اقدامات اجرایی اخیر برای صنعت اشاره کرده است. به گفته Itai Avneri، مدیر عامل شرکت تجارت بلاک چین INX، دوران تلقی ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی های غیر اوراق بهادار در حال پایان است. آونری معتقد است که حجم زیادی از سکه های ارائه شده برای تجارت در صرافی های رمزنگاری یکی از دلایل اصلی مسائل حقوقی است.
وی گفت: “شما نمی توانید به تجارت ارزهای دیجیتال به گونه ای ادامه دهید که گویی آنها اوراق بهادار نیستند. آن روزها به پایان رسید.» آونری در مصاحبه ای با کوین تلگراف در ۱۹ ژوئن گفت. به گفته COO، INX این ایده دقیق را پنج سال پیش در دفترچه خود بیان کرد. او افزود: «مثل اینکه این توپ کریستالی را در دستان خود داشتیم.
طبق داده‌های CoinGecko، کوین‌بیس ناکنون ۲۴۱ ارز رمزنگاری‌شده را در پلتفرم خود فهرست کرده است که در مجموع ۵۳۰ جفت معاملاتی را ارائه می‌کند. صرافی رقیب Binance.US پس از اینکه موفق به مصالحه در مورد مسدود کردن دارایی‌ها با تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده شد، هنوز ۱۵۴ رمزارز را برای تجارت ارائه می‌دهد.برخلاف Coinbase یا Binance.US، INX از زمان تاسیس خود در سال ۲۰۱۷ تنها پنج ارز دیجیتال را فهرست کرده است. سکه های لیست شده شامل بیت کوین است.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات