خیز بیت کوین برای صعود

فتح قله صد هزار دلاری

بیت کوین ممکن است با تصاحب «حتی 2 تا 5 درصد از ارزش بازار طلا» به 100 هزار دلار برسد. پیشرفت های جدید در فضای استخراج بیت کوین، معامله گران را متقاعد کرده است که ماینرهای با موقعیت مناسب پس از نصف شدن بیت کوین بعدی، رشد خواهند کرد.

بیت کوین ممکن است با تصاحب «حتی ۲ تا ۵ درصد از ارزش بازار طلا» به ۱۰۰ هزار دلار برسد. پیشرفت های جدید در فضای استخراج بیت کوین، معامله گران را متقاعد کرده است که ماینرهای با موقعیت مناسب پس از نصف شدن بیت کوین بعدی، رشد خواهند کرد. رویداد بعدی نصف شدن بیت کوین کمتر از ۹ ماه باقی مانده است، و نظر اجماع بین تحلیلگران و سرمایه گذاران این است که نصف شدن بیت کوین، قیمت بیت کوین را به بالاترین سطح تاریخ یا حتی بالای ۱۰۰۰۰۰ دلار خواهد رساند. علیرغم این باور، عدم وجود جریان تازه به بازار کریپتو، بادهای مخالف اقتصاد کلان فعلی و بیت کوین وزیدن گرفته است. البته  اقدام اخیر قیمت کمتر از ۳۰۰۰۰ دلار در کوتاه مدت اعتماد زیادی را به این نظریه القا نمی کند.

سو انیس، معاون شرکت Hut 8 در مصاحبه اخیر با پل بارون، نظر خود را در مورد چگونگی افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۱۰۰۰۰۰ دلار در سال آینده و اینکه چگونه هاوینگ آینده بر استخراج کنندگان بیت کوین تأثیر خواهد گذاشت، بیان کرد. هات ۸ در حال حاضر موجودی ۹۱۵۲ بیت کوین ذخیره دارد که ۸۳۰۵ بیت کوین آن بدون محدودیت است. ظرفیتASIC  نصب شده این شرکت ۲.۶ اگزاهش]  نرخ هش: نرخ تولید بیت کوین در ماینیگ[ در ثانیه است و Hut 8 44.6 BTC را در ماه جولای استخراج کرده است. در این مصاحبه، بارون این سوال را مطرح کرد که آیا افزایش دشواری بیت کوین برای ماینرها می تواند موج جدیدی از فشار فروش را علیه بیت کوین ایجاد کند یا خیر. بارون با استناد به داده‌های ایندکس مشاهده کرد که جهش‌های سختی بیت‌کوین با افت قیمت بیت‌کوین همراه شد.

بارون پرسید: آیا ماینرها با احتمال نصف شدن قیمت آتی، بیت کوین را می فروشند که نیاز به ASIC های کارآمدتر را ایجاد می کند و آیا اقدام قیمت قبل و بعد از نصف شدن بیت کوین به اندازه انتظار سرمایه گذاران صعودی نخواهد بود؟ و انیس پاسخ داد: «دینامیک‌های واقعاً بی‌سابقه‌ای زیادی وجود دارد که اکنون در فضای معدن اتفاق می‌افتد. آن چه جالب است این است که علیرغم معاملات قیمت بیت کوین در یک باند خاص، نرخ هش همچنان آنلاین می شود. ما همچنان شاهد افزایش نرخ هاش هستیم.”

انیس توضیح داد: چیزی که اکنون تغییر کرده این است که ما شاهد کاهش اندکی قیمت بیت کوین هستیم، اما نرخ هش همچنان در حال افزایش است. من فکر می‌کنم چیزی که واقعاً هیجان‌انگیز و متفاوت است این است که ما شاهد ورود تعداد زیادی از افراد جدید به شبکه جهانی بیت کوین هستیم. انیس به شش گیگاوات انرژی هسته‌ای و تجدیدپذیر اشاره کرد که در خاورمیانه تولید می‌شود، و با توجه به اینکه دولت‌های منطقه در حال بررسی استخراج بیت‌کوین به عنوان یک گزینه هستند، نرخ هش بیشتری به‌گونه‌ای آنلاین می‌شود که تا حدودی نسبت به قیمت‌ها مبهم است. این به شدت متفاوت از نحوه عملکرد ماینرهای مستقر در ایالات متحده با تجارت عمومی است. برای اینکه بعد از نصف شدن بر روی زمین باقی بمانند، انیس پیشنهاد کرد که ماینرها باید در موقعیتی باشند که از “تک رشته” بودن خودداری کنند، یعنی به بیش از یک راه برای کسب درآمد فراتر از استخراج بیت کوین نیاز دارند.

هوش مصنوعی به کمک می آید 

تنوع درآمد شامل کاوش در برنامه‌های مختلف هوش مصنوعی (AI)، اختصاص بخشی از فضای انبار به پردازنده‌های گرافیکی برای شرکت‌های متخصص در آموزش هوش مصنوعی و احتمالاً ارائه خدمات تعمیرات ASIC در سطح صنعتی – یا حتی شرکت در طرح‌های پاسخگویی به تقاضا با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان بزرگ انرژی است. سرمایه‌گذاران کریپتو سال‌ها منتظر راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) بوده‌اند و حتی با وجود هجوم اخیر برنامه‌ها، تایید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده همچنان مبهم است.علیرغم سابقه تاخیرها و انکارها، انیس گفت که “یک ETF نقطه ای به بازار می آید، که برای طبقه دارایی فوق العاده صعودی است”، اما او همچنین هشدار داد که با توجه به اینکه سهام ماینینگ اغلب استفاده می شود، یک تایید می تواند فشار فروش بر سهام ماینر ایجاد کند. به عنوان یک سرمایه گذاری پروکسی برای بیت کوین.

انیس درباره درصد شانس تایید ETF بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۳ گفت: “قطعا بهتر از ۵۰. دلیل واقعی نظر من در مورد آن این است که بلک راک کلاه خود را در رینگ انداخت، بلک راک قدرتمند و بزرگترین مدیر دارایی در جهان است. برای اینکه آنها کلاه خود را در رینگ بیندازند و بگویند این همان چیزی است که ما می خواهیم و میزان نفوذ آنها در بازارها در ابتکارات گذشته فوق العاده بوده است. بنابراین من فکر می کنم که آنها این تماس را برقرار کنند، این یک سیگنال صعودی واقعی است.»

انیس در مورد هدف احتمالی قیمت بیت کوین گفت: من قطعاً فکر می‌کنم که در این چرخه بعدی می‌توانیم هزینه ۱۰۰۰۰۰ دلاری به ازای هر بیت‌کوین را ببینیم، و این بر اساس این است که اگر BTC قرار باشد حتی ۲ تا ۵ درصد از جایگاه ۱۳ تریلیون دلاری طلا را در پرتفوی‌های نهادی تصاحب کند. اگر بیت کوین بتواند حتی ۲ تا ۳ درصد از ارزش بازار طلا را تصاحب کند، به طور باورنکردنی بر قیمت آن افزوده می شود و آن را به سمت شمال به ۱۰۰۰۰۰ دلار می رساند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات