نگاهی به اخبار تاثیر گذار بازار کریپتو

قانون گذاران آمریکایی تولیدکنندگان را تحدید می کنند

آخرین اخبار رویدادهای تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین، بلاک چین، DeFi، NFTs، Web3 و مقررات ارزهای دیجیتال چنین است.

آخرین اخبار رویدادهای تأثیرگذار بر قیمت بیت کوین، بلاک چین، DeFi، NFTs، Web3 و مقررات ارزهای دیجیتال چنین است.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریچارد هارت، بنیانگذار Hex، به اتهام فروش ثبت نام نشده امنیتی رمزارز شکایت کرده است. در همین حال، چندین تولیدکننده پایدار در Curve Finance در ۳۰ جولای به دلیل آسیب‌پذیری ورود مجدد در نسخه‌های خاصی از زبان برنامه‌نویسی Vyper مورد سوء استفاده قرار گرفته است. زیان این سوء استفاده به بیش از ۵۲ میلیون دلار رسید که منجر به کاهش شدید توکن CRV بومی Curve شد. در میان هرج و مرج، یک هکر اخلاقی موفق شد ۵.۴ میلیون دلار اتر را بازیابی کند
علاوه بر این یک قاضی فدرال ایالات متحده درخواست آزمایشگاه Terraform برای رد شکایت ارائه شده توسط تنظیم کننده اوراق بهادار ایالات متحده را رد کرده است. در صدور حکم، قاضی همچنین تصمیم قاضی دیگری را که در مورد حکمی که در پرونده ریپل صادر شده بود، بین فروش نهادی و خرده فروشی تمایز قائل شد، رد کرد. گفتنی است SEC برای اولین بار در ۱۶ فوریه علیه آزمایشگاه های Terraform و بنیانگذار آن، Do Kwon شکایت کرد و آنها را به “سازمان دادن به یک کلاهبرداری چند میلیارد دلاری از دارایی های رمزنگاری شده” متهم کرد. در آوریل، نمایندگان قانونی Terraform Labs درخواستی را برای رد دعوا ارائه کردند. با این حال، قاضی از ۳۱ ژوئیه این درخواست را رد کرده و تعدادی از اعتراضات ارائه شده توسط Terraform Labs را رد کرده است. قاضی رئیس پرونده SEC/Terraform Labs در پرونده جدید دادگاه، رویکرد اتخاذ شده در حکم ریپل را رد کرد. او می‌گوید که بین دارایی‌های کریپتو بر اساس نحوه فروش آنها تمایز قائل نمی‌شود – یعنی مستقیماً به سرمایه‌گذاران نهادی در مقابل سرمایه‌گذاران خرد در صرافی‌ها اشاره شده است. یکی از نظرات قاضی این بود که آیا باید بسته به نحوه فروش سکه تمایز قائل شد، مانند مورد ریپل با XRP (XRP).علاوه بر این با این حال دادگاه از “تمایز قائل شدن بین این سکه ها [MIR و LUNA] بر اساس نحوه فروش آنها خودداری کرد.” دادگاه رویکردی را که اخیراً توسط یکی دیگر از قاضی این ناحیه در پرونده مشابه اتخاذ شده را رد می کند چرا که وی (ریپل) چنین تمایزی را بین خریداران [اصلی و ثانویه] قائل نمی‌شود. رد آن در اینجا می تواند نوید خوبی برای SEC باشد، اگر سایر قضات از الگوی Rakoff پیروی کنند.
در تحولی دیگر ریچارد هارت، کارآفرین و سرمایه‌گذار بحث‌برانگیز کریپتو، با شکایت قانون‌گذاران فدرال به دلیل ارائه اوراق بهادار ثبت‌نشده ادعایی مواجه است. در پرونده ای در ۳۱ ژوئیه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ادعا کرد که Heart بیش از ۱ میلیارد دلار از طریق فروش غیرقانونی Hex، PulseChain (PLS) و PulseX (PSLX) جمع آوری کرده است. بر اساس این شکایت، Heart ادعاهایی مبنی بر “ثروت بزرگ برای سرمایه گذاران” در بازاریابی توکن ها داشت. بنیانگذار Hex با اتهامات مربوط به نقض اوراق بهادار فدرال و کلاهبرداری از سرمایه گذاران خرد مواجه است. در بیانیه این قانون گذاران آمده است: امروز ما ریچارد هارت (معروف به ریچارد شولر) و سه نهاد غیرشرکتی که او کنترل می‌کند، Hex، PulseChain و PulseX را به دلیل ارائه اوراق بهادار دارایی‌های رمزنگاری‌شده ثبت نشده که بیش از ۱ میلیارد دلار دارایی رمزنگاری شده را از سرمایه‌گذاران جمع‌آوری کرد، متهم کردیم. این بیانیه اضافه می کند: مانند سایر دارایی های رمزنگاری شده، Hex در سال ۲۰۲۱ محبوبیت خود را افزایش داد و به بالاترین رقم تاریخ در حدود ۰.۴۸ دلار رسید. این توکن در حال حاضر در حدود ۰.۰۰۶۱۶ دلار معامله می شود که بیش از ۲۸ درصد در روز کاهش یافته است. در این باره حدس زده شده است که هارت از دریافت شکایت فدرال آگاه بوده است. به نظر می رسد که هارت در ماه های منتهی به شکایت SEC، برخی از ارجاعات را از Hex و PulseChain در پروفایل رسانه های اجتماعی خود حذف کرده است.
خبر ئیگر آن که یک هکر اخلاق مدار موفق شد ۵.۴ میلیون دلار اتر را از یک سوء استفاده کننده بازیابی کند و آن را به پروتکل DeFi Curve Finance در میان هک اخیر بازگرداند. یک اپراتور ربات حداکثر قابل استخراج با نام کاربری “c0ffeebabe.eth” از یک ربات پیشرو در برابر یک هکر مخرب برای ایمن سازی تقریباً ۳۰۰۰ ETH استفاده کرد. سپس وجوه به آدرس توسعه‌دهنده Curve بازگردانده شد، که به نظر می‌رسد حافظ قانونی آن باشد. تولید کننده های Curve Finance به دلیل آسیب پذیری ورود مجدد مورد سوء استفاده قرار گرفتند. چندین تولید کننده پایدار در Curve Finance با استفاده از Vyper در ۳۰ ژوئیه مورد بهره برداری قرار گرفت و ضرر آن به بیش از ۵۲ میلیون دلار رسید. این حمله تعدادی از پروژه‌های DeFi را تحت تأثیر قرار داده است، به طوری که استخر alETH/ETH Alchemix خروجی ۱۳.۶ میلیون دلاری را گزارش کرده است، استخر pETH/ETH PEGd 11.4 میلیون دلار تخلیه شده است، استخر seTH/ETH مترونوم به قیمت ۱.۶ میلیون دلار و بیش از ۳۲ میلیون دلار توکن CR هک شده است. میلیون نفر در چند ساعت گذشته تخلیه شده است.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات