به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین؛

هک شدن اکانت ایکس (توئیتر) کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالت متحده SEC خبر ساز شد

هک حساب X کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین و به نقل از بلومبرگ Bloomberg و وایرد Wired؛ اکانت ایکس (توئیتر) کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا در پی انتشار توئیتی مبتنی بر تاییدیه صندوق ETF بیت‌کوین هک شد.

هک حساب X کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده SEC

به نقل از وایرد و به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین در ساعت ۴:۱۱ زمان شرقی ET در تاریخ نهم ژانویه معادل ۱۹ دی ماه پستی در حساب X کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا منتشر شد. در این توئیت تاییدیه‌ی صندوق‌های ETF بیت کوین منتشر شد که به معنی سهولت در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال از طریق کارگزاری است. پانزده دقیقه بعد گری گنسر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرد که این توئیت به صورت غیر مجاز ارسال شده است و حساب این آژانس به خطر افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری، این آژانس در سال گذشته نیز بر اساس یک ارزیابی مستقل از نقاط ضعف در اقدامات امنیتی بوده است. در این ارزیابی ضعف پروتکل‌هایی برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به شبکه‌ها نیز عنوان شده بود. همچنین این کمیسیون در خصوص الزامات مبنی بر اینکه سیستم‌های رودرروی عمومی از احراز هویت چندعاملی پشتیبانی می‌کنند را مطابق با استانداردهای امنیت سایبری فدرال به طور کامل پایبند نبوده است.

گمانه‌زنی‌هایی از سوی رسانه‌ها، از جمله فاکس بیزینس، وجود دارد که SEC ممکن است به عنوان یک تنظیم‌کننده مسئول محافظت از سرمایه‌گذاران آمریکایی در برابر این تهدید، وظیفه بررسی خود را در مورد تخلفات دستکاری بازار داشته باشد. یک وکیل سابق SEC که خواست نامش فاش نشود، می گوید، با توجه به اینکه بیت کوین به عنوان یک کالا در ایالات متحده طبقه بندی می شود، چنین تحقیقاتی به کمیسیون تجارت کالاها و معاملات آتی ایالات متحده (CFTC) محول خواهد شد.

چارلی کوپر، مدیر عامل سابق CFTC، می‌گوید:«ایده ناظر کالاها در مورد بررسی ناظر اوراق بهادار بی‌سابقه است». وی تصریح کرد: “هیچ دستورالعملی برای آن وجود ندارد.”

در بیانیه ای، CFTC اعلام کرد که در رابطه با هرگونه دستکاری ادعایی بیت کوین دارای «اقتدار اجرایی» است، اما از تایید اینکه آیا در این مورد تحقیق خواهد کرد یا خیر، خودداری کرد.

در دقایقی پس از انتشار پست جعلی، قیمت بیت کوین حدود ۲.۵ درصد افزایش یافت، اما از آن زمان به کمتر از ۲.۵ درصد قیمت اصلی خود رسیده است. در مجموع، این حادثه منجر به نوسان ۴۰ میلیارد دلاری در ارزش ترکیبی بیت کوین در گردش شد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات